Europe Parts Supply!

Hello!

When i started getting into electric skateboards it was quite difficult to find good and cheap resources in Europe, especially shipping (I’m located in Belgium). Now i have found a good supplier i might be able to set something up to get cheap drivetrain parts to other people in europe. I can get HTD belts and steel pulleys in almost every size. Would there be enough interest from you people in Europe to get this going? Most of the pulleys would be around 9-15 euros and the belts around 8-12 euros. Shipping up to 100gram (2-3 parts) is about 4 euros and up to 350 grams 7 euros. For Belgium shipping would be a lot cheaper.

Let me know!

Welcome mathieu !!!

Thanks for posting this.

I’m sorry it’s not in french but i don’t speak/type very will, but I do understand it :smiley:

This is fine ! we welcome english speaking people on the forum. Most of us do understand and speak english. I am sure that some people will be interested by your offer !

I am looking for some 15mm belts 260 HTD5 as well as some 15mm pulleys HTD5 - do you have any price point on that ?

I took HTD 5M 15mm-18T for reference (90 grams) - (9-10EUR)
HTD 5M 15mm belt - 255 or 265 (11-12 EUR) (30 grams)
And shipping as in first post :slight_smile:

do you think they can drill into the pulley holes to make them 10mm instead of 8mm? what is the brand of the belts?

I have a lathe so i can do it myself, but i’m afraid there is no keyway/setscrew. Although i could drill and tap it myself. Optibelt is the brand

I’ve contacted a supplier (by coincidence the same as boosted boards!) and they can supply belts real cheap, about 8 EUR included shipping in europe! But i have to order in bulk, would the interest be high enough?
HTD5M - 265 9mm AND 12mm width

awesome, what brand are the belts ? what quantity is considered bulk?

perso chez RS-Components les HTD5M 265 9mm sont à 4,58 fdp compris… et c’est la même marque que celles de Alien Drive ! ( contitech)

oui il y en en a des moins cher qu’à 8euros pièces… Après j’attends de voir pour des poulies de roues en 10mm si il a des bon tarifs

perso chez RS-Components les HTD5M 265 9mm sont à 4,58 fdp compris… et c’est la même marque que celles de Alien Drive ! ( contitech)

Faut 30€ de commande pour avoir les fdp gratuit sur radiospare !?

perso chez RS-Components les HTD5M 265 9mm sont à 4,58 fdp compris… et c’est la même marque que celles de Alien Drive ! ( contitech)

Faut 30€ de commande pour avoir les fdp gratuit sur radiospare !?

Radiospare ? Je ne sait pas si tu parle du même site que moi mais en tout cas non il n’y a pas de montant minimum, le prix est dégressif en fonction du nombre que tu en prend et l’astuce c’est que les FDP sont offerts à la première commande donc se refaire un compte prend2 min :wink:

perso chez RS-Components les HTD5M 265 9mm sont à 4,58 fdp compris… et c’est la même marque que celles de Alien Drive ! ( contitech)

Faut 30€ de commande pour avoir les fdp gratuit sur radiospare !?

Radiospare ? Je ne sait pas si tu parle du même site que moi mais en tout cas non il n’y a pas de montant minimum, le prix est dégressif en fonction du nombre que tu en prend et l’astuce c’est que les FDP sont offerts à la première commande donc se refaire un compte prend2 min :wink:

rs component = rs-online = radiospare :slight_smile:

ok je savais pas pour la premiere commande

Ah d’accord :slight_smile:

Comment tu fais pour avoir ce tarif ? Quand je commande chez eux, j’ai environ 5€ de frais de port… (donc c’est plutôt moyen pour une seule courroie à 4,5€…)

[edit] j’étais pas arrivé au bout du thread, du coup j’avais pas vu l’astuce… J’arrive vraiment pas à accrocher sur sur nouveau theme du forum… (me semble pas adapté aux mobiles…)

[edit2] @Tinties :
Je viens d’essayer : je n’ai pas les frais de port gratuit, même avec une 1ere commande … Tu es certain que ça fonctionne toujours ?

Sinon sur ebay:
http://m.ebay.fr/itm/Courroie-HTD-265-5 … nav=SEARCH

Et la 3.47euros ttc mais fdp a 12euros mais ca vaut le cout car il y a des poulie a quelques euros!
http://www.tridistribution.fr/fr/poulie … eur-9.html

yes, seule remarque mais j’ai peut être pas eu de chance… toutes les poulies ont été alésées de travers… donc niveau usinage/contrôles qualités c’est pas vraiment leur passion. Après pour du produit au détail, ils sont super rapide à poster.

ok bon a savoir ! et on peut leur demander des usinages particulier?