Skate Electrique Moteurs – Enertion RSPEC 2.0 – 190KV

Je viens de les recevoir pour mon nouveau setup, un premier retour rapido pour les impatients!

IMG_3540

La qualité des emballages, de la présentation du produit, on retrouve de la mousse fine, un code barre de traçabilité; on voit que de ce côté Enertion a mis les petits plats dans les grands. On est loin de la chinoiserie bas de gamme dans un emballage quelconque.

Le prix d’un moteur est de 90 euros hors frais de port (depuis l’Australie, comptez 50 euros en plus).

Just got them freshly arrived from Australia. A short feedback. I am quite impressed with the level of quality that Enertion has paid on details. Packaging is nice. The motors are also really good looking, of course it does not make all as we are talking about electronics, but I will give my definitive feedback once I got this wired / connected to my VESCs and got them rolling on the pavement. Price of one motor is around 90 euros without shipping; you can add an average of 50 USD for the shipping. After placing the order, the shipping is really fast.

 

As previously posted here, the dual rear is possible on 184mm caliber trucks. I am using Torque Bolt On mount. The motors wires are long, flexible; ideal for a smooth and sleek setup.

 

IMG_0493

Voici les spécifications direct du site Enertion

Here are the technical specifications from Enertion website. Pretty neat !

[quote]190KV
2400W
4-12S (14 Volts – 44 Volts MAX)
Diameter 63mm
Body Length 55mm (not including axle)
8mm High Tensile Grade A – SUS420J2 HRC55 – Precision Milled Shaft Stainless Steel Axle
Precision Bearing Assembly 688Z with dynamic load rating of 1606N
Weight 568grams
20cm flexible High Strand count pure copper & silicon 10AWG wires
5.5mm Gold Connector[/quote]

Une fois déballage, la qualité visuelle semble toujours au rendez vous. J’aurais préféré du rouge, mais la seule série sortie en rouge était une erreur de son fournisseur.

One packaging removed, you immediately notice that the quality is here; The blue looks really nice and will make any electric longboard stand out.

 

IMG_0518IMG_0498

IMG_0500
Ce qui frappe très rapidement c’est que pour des moteurs en 63mm qui tiennent le 12S… ils sont assez fin ! 55mm !!! Idéal pour un setup dual rear, soit deux moteurs sur le même truck.

For 63mm 190kv motors, you are really impressed with the motor width … 55mm which makes the dual rear possible in any situation on 184mm trucks.

 

IMG_0526 IMG_0529

Je n’ai pas encore mis les poulies mais il reste de l’espace, donc de quoi faire.

Pulleys are not installed yet

 

IMG_0524
J’ai monter les moteurs sur le motor mount Torque Bolt On; J’ai l’impression que ça fit assez bien.

Motors mounted on Torqueboard (DIYSkateboards) Bolt on v1. Fitting seems to be really nice.

IMG_0532
Je ne peux en l’état pas faire de bilan concret du moteur, mais la première impression est vraiment plus que satisfaisante. J’en profite pour vous indiquer que l’usinage des pièces est PARFAIT, pas besoin de jouer à la dremel ou à la lime; tout est vraiment très très bien usiné.

As stated earlier, this is a first hands on feedback. I am now going to put these gems on the load and come back with some ground riding feedback ! One shall notice that the machining of the components is perfect. You don’t need to sand anything or come with your Dremel tool. Each piece fit together and slide in almost perfectly.

IMG_0533

IMG_0528

N’hésitez pas si vous avez des remarques à rejoindre le sujet de discussion sur le forum francophone

Don’t hesitate should you have any comment to join the (french speaking) forum or post directly here !

Enjoy !